ÇÖZÜMLERİMİZ

Şirket Gider Yönetimi

Şirket Gider Yönetimi

ŞİRKET GİDER YÖNETİMİ

Finansal yönetim danışmanlığımız aşamasında, uyguladığımız çalışma disiplinimiz, her çaptaki şirkette bir bütçe oluşturma zorunluluğu iken, bu disipline alışan firmalarımız da nereden gelir yaratıldığına ya da nerede gider kaybına uğrandığına dair dinamiklerinizi sıralamak, detaylı bir proje sürecimizdir.

Gelirinizin beklenenden az ya da olası iş yapış şekilleriyle verimsizlik oluşturduğu durumlara daha sık rastlanıldığı gibi, giderlerin analizinde ise siz şirketlerimizde disipline olma alışkanlığını yaratarak, geleceğin rekabet gücüne hazırlık yapmanızı sağlıyoruz.

Bu yenilikçi iş disiplinini birlikte oluştururken, Bütçe danışmanlığı hizmetimizde açıkladığımız detaylardaki gibi gelir kadar giderin de bütçelenmesi ve sorumlularının bilinmesi konusu ilk önceliğimiz oluyor ve sonraki aşamada ise şirketin gider kalemlerinin seçilmesi ve incelenmesi gerçekleştiriliyor. Kaynak aktarılan, zaman harcanan ve gider yönetimi gerektiren konulardan belki de en büyüğü, şirketlerin satın alma fonksiyonudur. Satın alma dinamiklerini oluşturmak da Şirketlerin gider yönetme konusunda ihtiyaç duydukları bir tip proje olarak uyguladıklarımızdandır.

SATIN ALMA DİNAMİKLERİ

Satın alma, şirketlerin gider toplamlarında büyük rakamlara başlık oluşturan ve genelde hassas bulduğu bir konu olmasına rağmen, pratikte çok detaylı inceleme ve iyileştirmelerin yapılamadığı, bizlerce sıkça görülen bir durumdur.

İçeriği değişmekle birlikte tedarik konularında ya da hizmet satın almalarında ortak görünen sorunlar ve dikkat çekici yığılmalar, az denetim ve ezbere alımlar olarak özetlenebilir.

Şirketlerde tedarik alımları, hizmet alımları, zorunlu, hayati küçük satın almalar, demirbaş alımları, en sık rastlanan satın alma işini içeren gider kalemleridir. Bir satın alma incelemesinde satın alma alışkanlıkları önemlidir. Özellikle rutinleşmiş pek çok satın almanın ezbere yapıldığı durumlar çoğunluktadır.

Satın alma fonksiyonu üç dinamik içerir. Kalite, maliyet ve süredir. Şirketinizde tüm satın almaların kayıtlı yapılması ve belli bir prosedüre oturtularak mutlaka dosyalanması, ön hazırlık anlamında gereklidir. Biz CSC olarak satın alma süreçlerinizin yeniden revizesinde ise Satın alma doğuşundan satın alınan ürünün / hizmetin şirketinize teslimi / uygulanması noktasına kadar incelemelerimizi yapıyor ve sonucun başarılı / başarısız sonuçlarını sizlerle değerlendirerek yeni yol haritanızı da çiziyoruz. Bu sayede şirketiniz;

  • İhtiyacın gerçek olduğu durumda bir satın alma yapıldığından emin,
  • Stratejilerle düzenlenmiş bir satın alma yapısına ulaşmış,
  • Kalite, teknolojik anlamda doğru ürün / hizmeti almış,
  • Doğru alternatiflerle sürecin yürütüldüğünü ve en doğru /uygun seçimin yapıldığını gördüğünüz,
  • Zamandan kazanç elde ettiğiniz,
  • Sürpriz bir gider olmadığı ve gider bütçenizde mevcut olduğunu teyit edebildiğiniz bir çatıya kavuşuyorsunuz.

Şirketlerdeki Satın alma departmanlarının, neredeyse her departmanla ilişki de olduğu da bir gerçektir. Bu sebeple etkin bir satın alma dinamizmi yaratmak, her zaman tüm şirket bünyesinde bir satın alma disiplini ve düzeni de sağlamış olacaktır.

Satın Alma faaliyetini idealleştirebilmek adına birkaç soru ile dinamik kılınması gereken noktaları sizlere şimdiden özetlemek istiyoruz ki, bu analize her zaman ihtiyacınız olduğunu fark edip, birlikte Satın Alma işinizi de rekabetçi hale getirelim.

  • Şirketinizde belli bir dönem içinde yapılan satın almalarınızın türleri nelerdir? Bu türler içinde bir satın alma periyodu yarattınız mı?
  • Satın alma periyotlarınızı belirlerken, o satın almanın tüketimine dair alışkanlığı derecelendirdiniz mi?
  • Satın Alma işinin başlangıcından, temin edilip size ulaşmasına kadar geçen sürenin idealize şekli sizce nasıl gerçekleşmiş?
  • Satın Alma işini başlatan ihtiyaç sahibi kim? İhtiyaç gerçek / zorunlu mu?
  • Satın Alma işini yürüten kim? Yürütülen süreç etkin ve verimli mi?
  • Uygun kaynakla, uygun ürün / hizmet temin edildiğine emin misiniz?

Sorular detaylandıkça, fark ettiğiniz gibi çok sayıda satın alma dinamiğinize hakimiyet kurup, her bir işlemin sizlere para ve hatta zaman kazandıracak satın alma modellerine dönüşmesi için, BİZE ULAŞIN…

Referanslarımız

Şirket Gider Yönetimi çözümümüz hakkında detaylı bilgi almak ister misiniz?

Şirket Gider Yönetimi

Çözümümüz hakkında detaylı bilgi almak ister misiniz?

Hangi Konularda Destek Almak İstersiniz? *