ÇÖZÜMLERİMİZ

Kurumsal Yönetim Danışmanlığı

Kurumsal Yönetim Danışmanlığı

KURUMSAL YÖNETİM DANIŞMANLIĞI

Kurumsal Yönetime uyum konusu, gelecekte de şirketlerin daha sürdürülebilir, daha rekabetçi yapılara dönüşmesi faaliyetlerinin tümüdür. Şirket, kurumsal yönetime kavuşarak, artan marka değerliliği ile finansal kuruluşlar ve paydaşlar nezdinde itibarını arttırmayı hedefler. Şirketler, ihtiyacı olan kaynaklara ve desteklere daha hızla ulaşabilme yeteneğini de bu gelişim süreci ile sahiplenirler.

Kurumsal Yönetim Danışmanlığının amacı, şirketlerin SPK Kurumsal Yönetim ilkelerine uygun olarak Adillik, Şeffaflık, Hesap Verilebilirlik ve Sorumluluk ilkelerini uygulamaya almalarıdır. Bu yolla hedeflenen, şirkette başarılı bir kurumsal yönetim yetkinliği geliştirerek, şirketin uzun vadeli değerini arttırmak, büyüme fırsatlarını yakalamada daha güçlü, azaltılmış ya da kontrol edilebilir risklerle sürdürülebilirlik gösteren yukarı trendlerle, saygınlığı da arttırmak olacaktır.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Şirket hedeflerine ulaşılmasının sadece yapısal değişimle değil, başarıların izlenmesi ve ölçülmesi sayesinde sürdürülebilirlikle de güçlü bağı olduğu nettir. Sürdürülebilirlik artık güncellenen hali ile bir Kurumsal Yönetim ilkesidir ve bir şirkette sağlanması sayesindeki kazanımlardan en yaygın olanlarını sizlere şöyle sıralıyoruz;

  • Yeni jenerasyona devredilecek sürdürülebilir bir yapı,
  • Rekabet gücünde artış,
  • Marka saygınlığı ve değerde artış,
  • Yatırımcılar ve kredi kuruluşları açısından güvenilirlik,
  • Finansal kuruluşlar ve paydaşlar açısından yüksek itibar,
  • Maliyetlerde düşme, kurumsal performansta artış,
  • Çevre ve sosyal değerlerde başarılı sonuçlar,
  • Pro-aktif ve etkin risk yönetimi ile iş sürekliliği,
  • Yenilikçi faaliyetlerde artış,
  • Çalışan bağlılığında artış,
  • İş geliştirme fırsatlarında artış,

Bu bakış açımızla CSC olarak uyguladığımız Kurumsal yönetim danışmanlığı adımlarımızı özetlersek;

  • Şirket mevcut durumunda, hedeflenen kurumsal yapıya ve işleyişe kavuşmak için gereksinimler tablosu, şirket stratejisi, vizyonu ve kültürü dikkate alınarak,
  • Kurumsal Yönetim İlkeleri, Yeni Türk Ticaret Kanunu, Yönetim Kurulu, İcra Kurulu ve Komiteleri içerik ve işleyişi,
  • Şirketin mevcut organizasyonun, görev tanımlarının ve yetkinliklerin analizi,
  • Yönetim Kurulu ve varsa İcra Kurulu Organizasyonunda yeni düzen kararları,
  • Yeni düzen kararları ışığında Yönetim Kurulu yapısının revizesi, kurulmuş/ kurulacak İcra Kurulu yapısının revizesi,
  • Yönetim Kurulu ve İcra kurulu komite üyelerinin belirlenmesi,
  • Kurulmuş ve kurulacak olan tüm komitelerin çalışma prensiplerinin oluşturulması ve işleyişte yer alması

Kapsamlarında şirketinizin yol haritasını oluşturuyor ve detaylandırıyoruz.

Kurumsal yapı için ihtiyaçlarınız nelerdir?

Şirket içindeki süreçlerin, iş yapış şekillerinin görev ve sorumlulukların analizi ile departman yöneticileri dahil orta ve üst kademedekilerin yorum ve düşünceleri; bize, şirketinizde kurulacak yeni çatının hangi temel fonksiyonlarda neler sağlayacağının gösterge adımlarıdır. İhtiyaçların öncelik sıralaması ve sonrası yaptığımız tüm kurumsal yönetim projeleri, ilkelere uyumla birlikte şirketinizin eksik yönlerinin tamamlanması olarak değerlendirilir.

Kurumsal Yönetim Danışmanlığımızın, analizler sonrası adımları ve bu adımların şirketinize katkıları nelerdir?

En sık rastladığımız durum şirketlerin çoğunun yönetim kurulu işlerliğine sahip olduğunu düşünmesidir. Mevcut durumdan geliştirilmiş komite ve kurullara erişim, analiz sonuçlarımızdan çıkardığımız iyileştirme-geliştirme-devamlılık adımlarının süreçlere eklenmesi sayesindedir. Kurul ya da komite işlerliğinin değerlendirmeleri sonrası, gerekli görülen diğer komitelerde devreye alınır.

  • Yönetim Kurulu Toplantıları,
  • İcra Kurulu Toplantıları,
  • Risk Komiteleri,
  • Denetim Komiteleri,
  • Strateji Komiteleri,
  • Disiplin Komitesi,
  • Diğer tüm alt fonksiyonlardan dahi ihtiyaç duyulanlarda komite kurulumu ve yürütmesi (Lojistik, Satın Alma, Dijitalleşme, Satış ağı komiteleri,)

Tüm komitelerde takvim düzeneği olması, alınan komite kararlarının kurumsal yönetim stratejisine uygunluğu, iç düzenleme ve işlerlik konuları, konunun sorumlularının bilinmesi ve iş yapışlara böyle devam edilmesi, şirketinize hesap verebilirlik, şeffaflık ilkelerinin de yerleştiğinin göstergeleridir.

Referanslarımız

Kurumsal Yönetim Danışmanlığı çözümümüz hakkında detaylı bilgi almak ister misiniz?

Kurumsal Yönetim Danışmanlığı

Çözümümüz hakkında detaylı bilgi almak ister misiniz?

Hangi Konularda Destek Almak İstersiniz? *